آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

کوه اورست با نام نپالی ساگارماتا (به معنی سر آسمان) و نام تبتی کومولانگما بلندترین قله کره زمین است. ارتفاع قله آن از سطح دریا معادل ۸٬۸۴۸ متر (۲۹٬۰۲۹ پا) می‌باشد. این کوه در رشته کوه‌های هیمالیا در مرز منطقه ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین قرار گرفته‌است.

اکثر ما اورست را مظهر بلندی و ایستادگی می دانیم و اینکه انسان بارها و بارها این کوه سر به فلک کشیده را مقهور اراده خویش ساخته اما شاید کمترین اطلاعاتی درباره این قاتل مخوف در مورد کشته گان اورست به گوش رسیده  

 


موضوعات مرتبط: گوناگونعكس
برچسب‌ها: قله اورستتصاویر اجساد
ادامه مطلب
[ ] [ 1:25 ] [ فردانگار ]

به این تصویر دقت کنید و حدس بزنید این ساختمان مربوط به کجاست؟

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکسطرح مدرنبرج زیبا
ادامه مطلب
[ ] [ 10:18 ] [ فردانگار ]

 

اقیانوسها و دریاها مجموعه واحدی تشکیل می‌دهند در نظر اول حرکت قسمتی از آب در داخل آن ، بدون اینکه با آبهای دیگر مخلوط شود، بعید به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که آب اقیانوسها به شکل توده‌ای مجزایی است که هر یک دارای صفات مخصوص به خود بوده و به آسانی با یکدیگر مخلوط نمی‌شود. اختلاف بین توده‌های آب در غلظت آنهاست که تابع درجه شوری و درجه حرارت است.

 

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: جریانهای دریاییجریان اقیانوسیحرکات آب دریا و اقیانوس
ادامه مطلب
[ ] [ 10:6 ] [ فردانگار ]


 

 

گاهی قدم زدن در یک جاده دل انگیز در دل کوهستان یا درختان سرسبز می تواند روحیه انسان را سرشار از حس طراوت و آرامش کند در ادامه  مطلب  می توانید تصاویری از  این جاده هایی رویایی را ببینید.

 

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکسجاده خیال انگیزطبیعتراه های رویایی
ادامه مطلب
[ ] [ 20:34 ] [ فردانگار ]

گاهی دیدن بعضی مناظر آشنا از دید دیگر می تواند باعث شگفتی شده و حیرت بیننده به دنبال داشته باشد .در اینجا از شما دعوت می کتیم بناهای معرف جهان را از دیدی متفاوت از گذشته ببینید.


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: بناهای مشهورنمای بالا
ادامه مطلب
[ ] [ 22:56 ] [ فردانگار ]

 

 

اوريگامي حس خلاقیتی نو
 ( اُري) به معني با انديشه تا دادن و( كامي) به معني كاغذ است.تركيب آنها با يكديگر كلمه اوريگامي را مي سازد. بنابراين اوريگامي هنر و انديشه ي تا دادن كاغذ (يا صفحاتي از جنس پلاستيك ، فلز و مواد ديگر) براي خلق شكل هاي مختلف ، مي باشد.اين شكل ها تعداد زيادي ازحيوانات ، پرندگان ، ماهي ها،وسايل بازي، وسايل دكوري، شكل هاي هندسي و اشكالي در ارتباط با گرافيك ، معماري ، صنعت و ... را شامل مي شوند.اريگامي طيف بسيار گسترده اي از كودكان پيش دبستاني تا اساتيد دانشگاه را در بر مي گيرد.تمام مردم مي توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهاي جديد به تاريخ اوريگامي بپيوندند. اوريگامي مدرن، در چند ساله اخير(از سال 1950 ميلادي به بعد) با انتشار كتابهاي آقاي آکیرا يوشيزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اريگامي از ژاپن، رنسانس خودش را شروع كرد. اكنون اوريگامي كاربردهاي مهمي در هنر، علم و صنعت پيدا نموده است.

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: اوریگامیتا کردن کاغذآموزش ساخت اوریگامینرم افزار آموزشیپاور پویینت
ادامه مطلب
[ ] [ 14:38 ] [ فردانگار ]

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی قوه مقننه در نظام جمهوری اسلامی ایران است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده و مصوبات آن در صورت تأیید شورای نگهبان برای اجرا به قوه مجریه ایران و قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد. در حال حاضر تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۲۹۰ نفر می‌باشد. 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامیقوه مقننه
ادامه مطلب
[ ] [ 21:51 ] [ فردانگار ]

 

در اینجا برای شما  نمونه سوالات درس اجتماعی پایه سوم

 

دوره راهنمایی ترم اول را که در قالب فایل word و حاوی 28

 

سوال تشریحی می باشد آماده کرده ایم که می توانید از

 

لینک زیر دریافت نمایید.

 

 

 برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: نمونه سوالات امتحانی
[ ] [ 20:53 ] [ فردانگار ]


 GPS چيست؟

GPS Global Positioning Systems))  يا سيستم مكان يابي جهاني ،يك سيستم ناوگاني ماهواره است كه از شبكه اي با 24 ماهواره ساخته شد و بوسيله ي سازمان دفاع آمريكا در مدار قرار گرفت. در ابتدا GPS  براي مصارف نظامي به كار گرفته مي شد اما در 1980 ، دولت آمريكا اين سيستم را براي استفاده هاي شخصي در نظر گرفت.GPS  درهر شرايط آب و هوايي و در هر جاي دنيا ،در 24 ساعت شبانه روز قابل دسترسي است و هيچ حق اشتراك يا هزينه اي براي استفاده از GPS وجود ندارد.

ماهواره هاي GPS در يك مدار معين، زمين را دو بار در روز دور مي زنند و سيگنال هاي اطلاعاتي را به زمين ارسال مي كنند. دريافت كننده GPS اين اطلاعات را گرفته و براي محاسبه مكان دقيق كاربر از روش هاي هندسي استفاده مي كند. در اصل دريافت كننده ي GPS زمان ارسال سيگنال از ماهواره را با زمان دريافت سيگنال مقايسه مي كند. اختلاف زمان بازگو كننده ي ميزان فاصله ي ماهواره از دريافت كننده ي GPS است. با اندازه گيري فاصله، از تعدادي چند از ماهواره ها ،دريافت كننده مي تواند مكان كاربر را مشخص كرده و آن را روي نقشه ي الكترونيكي واحد نمايان كند.


موضوعات مرتبط: جغرافياگوناگون
برچسب‌ها: سیستم موقعیت یاب جهانیکارکردGPS
ادامه مطلب
[ ] [ 8:56 ] [ فردانگار ]

 

در اینجا برای شما  نمونه سوالات درس اجتماعی پایه دوم


دوره راهنمایی ترم اول را که در قالب فایل word و حاوی 30

 

سوال تشریحی می باشد آماده کرده ایم که می توانید از

 

لینک زیر دریافت نمایید.

 


برای دریافت کلیک کنید

 

 


موضوعات مرتبط: نمونه سوالات امتحانی
برچسب‌ها: نمونه سوالاجتماعیپایه دومدوره راهنماییترم اول
[ ] [ 17:35 ] [ فردانگار ]

 

بودا لقبی است که در آیین بودایی به هر کسی که به «روشنی» (بودهی) رسیده باشد اطلاق می‌شود گرچه از آن بیشتر برای اشاره به سیذارتا گوتاما بودا، بنیانگذار مذهب بودایی استفاده می‌شود.

واژه بودا یعنی بیدار شده یا به عبارت دیگر، کسی که به روشنی رسیده‌است.

در بسیاری از منابع وقتی صحبت از «بودا» می‌شود منظور همان «گوتاما بودا»، بنیانگذار مذهب بودایی است و همین به این باور غلط که منظور از لفظ «بودا» تنها همان «گوتاما بودا» است دامن زده‌است. اما به باور بوداییان، بسیاری دیگر نیز به «مقام بودایی» رسیده‌اند. 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعيگوناگون
برچسب‌ها: آیین بوداییشناخت بودازنگی بودا
ادامه مطلب
[ ] [ 22:55 ] [ فردانگار ]

در اینجا برای شما  نمونه سوالات درس اجتماعی پایه اول

دوره راهنمایی ترم اول را که در قالب فایل word و حاوی 30

سوال تشریحی می باشد آماده کرده ایم که می توانید از

لینک زیر دریافت نمایید.

 


برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: نمونه سوالات امتحانی
برچسب‌ها: نمونه سوالامتحان اجتماعیتعلیمات اجتماعیپایه اول دوره راهنمایی
[ ] [ 21:31 ] [ فردانگار ]

 

عمرو بن العاص، از زیرکان مشهور عرب، فاتح مصر و از قبیله قریش. پدرش عاص بن وائل و مادرش نابغه نام داشت، از قبیله «بنی سهم» قریش و بسیار حیله‌گر بود. اوایل از مخالفین اسلام و از دشمنان سرسخت محمد در مکه بود، برای آزار محمد، اشعاری را سروده بود و کودکان مکه هنگامی که محمد را می دیدند، آن اشعار را بلند می‌خواندند و موجب ناراحتی و اذیت وی می‌شدند از این رو محمد چنین دعا کرد:

« خداوندا! عمرو مرا هجو کرده ولی من شاعر نیستم و شاعری زیبنده من نیست تا پاسخش را بگویم بنابراین او را در مقابل هر یک حرف از حروف شعرش هزار بار لعنت کن »

 

 

عکس از زنده یاد مرحوم «مهدی فتحی »

در نقش عمروعاص در سریال امام علی (ع) 

 

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: عمروبن عاصزندگی عمروعاصجنگ صفینحکمیت
ادامه مطلب
[ ] [ 21:0 ] [ فردانگار ]

 

اجرای عدالت یکی از آرمان‏ها و آرزوهای دیرین جامعه‏ی بشری است . منظور از اجرای عدالت ، یعنی حل اختلافات و منازعات افراد با یکدیگر یا افراد با دولت بر طبق قوانین مصوب .

 این وظیفه‏ی خطیر برعهده‏ی قوه‏ی‏قضائیه گذاشته شده است که قوه‏ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخسیدن به عدالت و وظایف دیگری از این دست است.

در ادامه مطلب بیشتر با قوه قضائیه و مطالب مرتبط با آن آشتا می شویم


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: قوه قضائیهقضاوتدادگاهاحکام قضاییدادگستری
ادامه مطلب
[ ] [ 9:38 ] [ فردانگار ]

 

 شهر سوخته نام بقایای شهری باستانی است که در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه جاده زابل-زاهدان واقع شده‌است.ایرانیان پیش از آریایی هاحدود 6000سال پیش در این شهر زندگی می کردند

شهری که گفته می‌شود پیشرفته‌ترین شهر جهان قدیم بوده‌است و حتا بسیار پیشرفته‌تر از شهر کرت که سینوهه در کتاب خود از آن یاد کرده‌است.به اعتقاد برخی باستان‌شناسان اگر بخواهیم به معنای کامل و دقیق شهر توجه کنیم،این شهر را باید قدیمی‌ترین شهر دنیا دانست چرا که معدود شهرهای پیش از آن، از نظر امکانات و اصول شهرنشینی با آن قابل مقایسه نیستند.

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: شهر سوختهایران باستانزابل قدیمایرانشناسیburned city
ادامه مطلب
[ ] [ 22:24 ] [ فردانگار ]

 

 مقیاس چیست؟

مقیاس را نسبت کوچک شدن اندازه های روی نقشه نسبت به اندازه واقعی(روی زمین) می نامند.

به این معنی که مثلا جاده 10 کیلومتری روی زمین به چه نسبتی کوچک شده تا به اندازه 10 سانتی متر نشان داده شده. یا اینکه بگویییم به صورت ساده تر در مقیاسهای کسری مفهومش این است که هر یک سانتیمتر روی  صورت کسر برابر با 100000 ساتیمتر روی زمین است.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: جغرافیای دوره راهنماییمقیاسمسئله مقیاس
ادامه مطلب
[ ] [ 20:23 ] [ فردانگار ]

 

قاره آفریقا یکی از پنج قاره جهان و از حیث بزرگی دومین قاره پس از آسیا می باشد. مساحت آن 30335000 کیلومتر مربع است که به این مقدار 20% خشکی های جهان را داراست. آفریقا به واسطه تنگه سوئز و صحرای سینا به آسیا اتصال داشته و هم اکنون توسط کانال سوئز از آن جدا شده است.

در شمال آفریقا دریای مدیترانه، در غرب آن، اقیانوس اطلس و در شرق آن نیز اقیانوس هند و دریای سرخ و خلیج عدن قرار دارد.

 

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: قاره آفریقاپاورپویینتآفریقا شناسی
ادامه مطلب
[ ] [ 14:35 ] [ فردانگار ]

 

با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن‌آوری و ازدیاد روز افزون جمعیت ، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست مورد توجه جدی دولتمردان است.

امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه‌ای شده است که مردم یک شهر یا حتی یک کشور از آثار آلودگی در شهر یا کشور دیگر در امان نیستند.

در اینجا مقاله ای پیرامون انواع عوامل  آلاینده محیط زیست را خدمت شما سروران عزیز آماده کرده ایم که از لینک زیر میتوانید دریافت کنید.

برای دریافت فایل کلیک کنید 

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: محیط زیستآلودگیمقاله آلودگی محیط زیست
[ ] [ 19:6 ] [ فردانگار ]

 

 در کشور عزیز و زیبای ما ایران که هر گوشه اش چون بهشتی است هر استان یا منطقه را که بنگریم مالامال از این پدیده های جالب وشگفت انگیز است که با ید به آن نیک نگریست.

استان لرستان سرزمینی زیبا و پر رمز و راز با آب و هوای دل پذیر و محصور در کوه های مرتفع در باختر ایران قرار گرفته است. این استان، با وسعت حدود 28559 كیلومتر مربع در غرب ایران قراردارد .


 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: لرستانطبیعتلرستان شناسیتحقیقمقاله
ادامه مطلب
[ ] [ 1:27 ] [ فردانگار ]

 

در این نوشته برای علاقه مندان جهت آشنایی

با انواع مقالات و  مراحل مختلف نگاشتن یک مقاله

 سه فایل در قالب word و pdf آماده کرده ایم که با

 مطالعه آنها می توان تا حدودی  اصول مقاله نویسی 

را فرا گرفت.

 

 

 

1-  انواع مقاله و قسمتهای مختلف آن(word )

برای دریافت فایل کلیک کنید

2 - فرآیند تدوین مقاله پژوهشی (word)

برای دریافت فایل کلیک کنید

3- مقاله نویسی در یک درس (pdf)

برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: راهنمای مقاله نویسیمراحل تحقیق نویسی
[ ] [ 23:41 ] [ فردانگار ]

 

 

اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی ایران است که دارای شهرت جهانی است. این شهر پایتخت چند دودمان از پادشاهان پیشین ایران بوده است و اوج شکوفایی آن به دوره صفویان بر می گردد. شهر اصفهان مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. این شهر در منطقه ای نیمه کویری در مرکز ایران و در کنار زاینده رود قرار گرفته است. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران از نظر جمعیت (پس از تهران و مشهد) و از مراکز گردشگری، فرهنگی و اقتصادی این کشور است. آب و هوای آن معتدل و دارای فصول منظم است. از هنرها و صنایع دستی آن می توان به نقره‌کاری، برنج‌کاری، قلم‌کارسازی، مینیاتورسازی و خاتم‌کاری اشاره کرد.

در این قسمت برای شما عزیزان فایل پاور پویینتی حاوی تصاویر زیبایی از اصفهان قرار داه ایم.

(ابتدا فایل مربوطه را با نرم افزار winrar  از حالت فشرده خارج نمایید)

 

برای دریافت فایل کلیک کنید

 

 

 


موضوعات مرتبط: گوناگونتاریخ
برچسب‌ها: اصفهانزیبایی اصفهانپاورپویینتاصفهان شناسی
[ ] [ 23:15 ] [ فردانگار ]

درختان یکی از مظاهر رحمت خدا هستند که فواید بی شماری برای ما انسانها دارند .ما در اینجا نمونه ای متفاوت از زیبایی نمایان شده به دست انسانی هنرمند را برتن یک د رخت را برای شما عزیزان به تصویر کشیده ایم که امیدواریم از تماشای آن  در ادامه مطلب لذت ببرید .


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکس جالبتصویردرختهنرحکاکیعجایب
ادامه مطلب
[ ] [ 22:35 ] [ فردانگار ]

 

 

سیلک نام اولین تمدن شهر نشینی ایران مرکزی در کاشان است که در 3 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد قدیمی‌ترین خاستگاه تمدن بشری را سیلک کاشان عنوان می‌کنند، یعنی اولین جایی که شهر نشینی شکل گرفت، آنجا که آریایی‌ها اولین تمدن شهر نشینی را ایجاد کردند.

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: شهر سیلکایران باستانتپه سیلککاشانسفال
ادامه مطلب
[ ] [ 22:15 ] [ فردانگار ]

 

همیشه نوشتن تحقیق ویا مقاله یکی از کارهایی است که معلمان انتظار دارند دانش آموزان از انجام آن برایند و حتی از انجام آن استقبال کنند ولی شاید یکی از مشکلاتی که دانش آموزان را از نوشتن و انجام تحقیق نگران و فراری می کند تصور اشتباه آنان درباره سختی این کار است در صورتی که امروزه با وجود منابع اینترنتی این کار بسیار آسان و ساده می باشد . 


موضوعات مرتبط: گوناگونفعاليت هاي دانش آموزان
برچسب‌ها: تحقیقمقاله نویسینمونه تحقیقبیماری دیابتقند خون
ادامه مطلب
[ ] [ 19:16 ] [ فردانگار ]

 

 

تصور كنيد يك چاله  بتواند چند استاديوم ورزشي را در خود جاي دهد يا يك رودخانه را در خود ببلعد .واقعا انسان در حيرت فرو مي رود كه اين چنين مكان هايي چگونه ايجاد شده يا چه چيز مرموز و عجيبي در آنجا نهفته است . فايل ضميمه حاوي اطلاعاتي در باره هفت چاله بزرگ در جان است كه قطعا مطالعه آن لذت بخش مي باشد.

برای دریافت فایل کلیک کنید 


موضوعات مرتبط: جغرافياگوناگون
برچسب‌ها: گودال بزرگچاله عظیمحفره های جهانجغرافیاعجایب
[ ] [ 10:8 ] [ فردانگار ]

 

 

يكي از جالب ترين پديده هايي كه همه افراد بخصوص كودكان به آن علاقه مندند عجايب هفتگانه است كه حتي به خاطر لقب خاصي كه دارند ناخود آگاه كنجكاوي انسان را تحريك مي كنند . در اينجا ما به معرفي اين آثار مي پردازيم.

 


موضوعات مرتبط: گوناگونتاریخ
برچسب‌ها: عجایب هفتگانهجهانقدیمعجایب جدید
ادامه مطلب
[ ] [ 9:46 ] [ فردانگار ]

شايد شما باديدن يك نقاشي يا تصوير با كمي دقت

به انديشه بسيار عميق جاي گرفته در قاب آن تصوير

 پي برده و آن را   بارها و بارها براي خود تفسير كرده ايد

 و هر بار بيشتر از تاثير گذاري ي تصوير به يك چنين

احساس عظيمي شگفت زده شده ايد.در اينجا

شما را به ديدن يك چنين تصاويري كه در يك فايل

پاور پويينت قرار گرفته دعوت مي كنم.

(لطفا فايل را ابتدا از حالت فشرده با برنامه winrar خارج كنيد) 

 

 

 

 

 


برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: نقاشیتصویرکاریکاتورپاورپویینت
[ ] [ 1:25 ] [ فردانگار ]

 

در اين قسمت به معرفي ده پديده جالب و استثنايي جوي ميپردازيم.

به ادامه مطلب مراجعه كنيد 


موضوعات مرتبط: جغرافياعكس
برچسب‌ها: اتمسفرجوابرهاباران عجیب
ادامه مطلب
[ ] [ 23:47 ] [ فردانگار ]

كورش يكي از بزرگ ترين اسطوره هاي ايران زمين است كه نامش در ميان پادشاهان هميشه به نيكي ذكر شده . او را مي توان نخستين حاكمي دانست كه براي مردمان سرزمين زير سلطه اش حقوقي را منظور نمود كه در منشورش به يادگار مانده است.


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: کوروش بزرگکورش کبیرپاورپویینتpower pointpdfزندگی کورشهخامنشیانپارس
ادامه مطلب
[ ] [ 23:33 ] [ فردانگار ]

 

 

 در اينجا چگونگي محاسبه تبديل سال هاي شمسي به  ميلادي و قمري را براي شما قرار داده و همچنين جهت سولت بيشتر به معرفي  نرم افزار هاي كامپيوتر و گوشي و سايت هاي مربوط به اين امر مي پردازيم.

 

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: تاریختقویمتاریخ شمسیتاریخ قمریتاریخ میلادیتبدیل تاریخنرم افزارdate convertor
ادامه مطلب
[ ] [ 19:20 ] [ فردانگار ]

در اينجا شما را به تماشاي تصاوير بسيار زيبايي از پرهاي نقاشي شده  دعوت مي كنيم.

 

 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکس جالبتصاویر زیباپرنقاشی برپر
ادامه مطلب
[ ] [ 15:22 ] [ فردانگار ]

 

 

منطقه" نویبه" در عربستان برای تمام پیروان مذاهب الهی و بخصوص پیروان حضرت موسی (ع) مکان مقدسی میباشد .

این منطقه همانجایی است که حضرت موسی (ع) و پیروانش بعد از گذشتن از دریای سرخ و نجات از دست فرعون و همراهانش , محل سکونت او و یارانش شد . امروزه مردمان سایر کشورها با مذاهب مختلف از قبیل مسلمان و مسیحی و یهودی به این مکان می ایند تا یادگار ان دوران را بچشم ببینند . مکانی که هنوز هم میتوان خشم الهی را در انجا احساس کرد . ستونی که یاران حضرت موسی (ع) به دستور او ساختند (این ستون را امروز با نام کلومن یا یادگار موسی کلیم میشناسند ). 

 


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: موسیمعجزه الهیفرعونمصر
ادامه مطلب
[ ] [ 14:47 ] [ فردانگار ]

 

 

شايد براي شما جالب باشد بدانيد كه بعضي مخترعين براي رسيدن به نتيجه و هدفشان چه كارهاي عجيب و غريب يا گاها خطرناكي را انجام داده اند در اين قسمت به ذكر چند مورد از اين كارها مي پردازيم.

 

 


موضوعات مرتبط: گوناگونتاریخ
برچسب‌ها: آزمایش های تاریخیدانشمندان عجیب
ادامه مطلب
[ ] [ 14:27 ] [ فردانگار ]

منظومه خورشیدی که در 4.6 بیلیون سال پیش شکل‌گیری خود را آغاز کرده طی گذشت زمان با فرایندهای تکاملی متفاوتی مواجه شده که این تحولات تحت بررسی بوده است اما کیهان شناسان تاکنون موفق به کشف برخی رازهای پایدار این منظومه عظیم و مرموز نشده‌اند.

ناشناخته‌های سیاره سبز زمین در نظر انسانها ‌بسیار کوچک خواهد بود زمانی که انسان از وجود تعداد نامعینی کهکشان، ستاره، سیاره و دیگر اجرام کیهانی آگاه باشد. پدیده‌هایی که در نهایت عظمت در شکل نقاطی ریز و درخشان آسمان شبهای سیاره زمین را می‌آرایند.

متن اصلي در ادامه مطلب

 


موضوعات مرتبط: جغرافياگوناگون
برچسب‌ها: منظومه شمسیمنظومه خورشیدیفضاسیارات
ادامه مطلب
[ ] [ 10:22 ] [ فردانگار ]

 

 

يكي از كارهايي كه در اين تصاوير شاهد آن هستيم

 ساخت اعداد به وسيله قرار گيري افرادبه شكل هاي

جالب  هستيم .براي مشاهده تصاوير به ادامه مطلب مراجعه كنيد .


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکس جالبنمایش اعداد
ادامه مطلب
[ ] [ 9:46 ] [ فردانگار ]

بررسي و تحليل محتوايي كتب درسي يكي از كارهايي است
كه معلمان با انجام آن مي توانند دقيق تر به نكات و ظرايف 
مطالب كتاب پي برده ،اشكالات كتاب را شناخته و تدريس 
موثرتر و بهتري داشته باشند .

 


موضوعات مرتبط: جغرافياگوناگون
برچسب‌ها: تحلیل محتواجغرافیا سال اولدوره راهنمایی
ادامه مطلب
[ ] [ 23:59 ] [ فردانگار ]

 

در طول تاريخ همواره مشاهده آسمان و زمين و پديده هاي طبيعت براي انسانها جالب و تفكر برانگيز بوده است. هرچه دنياي علم و دانش بشري گسترش مي يابد ، با كنار رفتن پرده از اسرار جهان ، عظمت هستي بيشتر نمايان مي شود.انسان گاهي با تكيه بر ديدگان خويش به آسمان مي نگرد يا در دل شب به نور ستارگان خيره شده درباره عظمت هستي مي انديشد.

 

 


ادامه مطلب
[ ] [ 23:30 ] [ فردانگار ]

هابل تلسکوپی است که در آوریل سال ۱۹۹۰ میلادی به فضا فرستاده شد.

هابل در طول این سالها با نمایان کردن جلوه‌های شگفت‌انگیزی از عالم، به سوالات بسیاری پاسخ گفته‌است.

 در اينجا ما تعدادي از عكس هاي زيبايي كه توسط اين  تلسكوپ گرفته شده براي شما عزيزان  قرار مي دهيم.

سايت رسمي هابل

http://hubblesite.org

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: جغرافياعكس
برچسب‌ها: تلسکوپ هابلفضاکهکشان
ادامه مطلب
[ ] [ 22:26 ] [ فردانگار ]

 

شايد يكي از مشكلاتي كه معلمان هنگام طرح سوال امتحاني در درس جغرافيا با آن مواجه هستند كشيدن يك نقشه مناسب است زيرا كشيدن بعضي از اين نقشه ها با برنامه هاي گرافيكي ويژه كمي زمانبر و گاها مشكل است .


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: نقشه گنگنقشه امتحانینقشه ایراننقشهافریقانقشه استرالیا
ادامه مطلب
[ ] [ 22:3 ] [ فردانگار ]

 

 

از زمين چه مي دانيم؟

اين خانه بزرگ كه بشريت ازابتدا بر آن ساكن بوده و همچون مادي مهربان تمامي نيازهاي ما را برطرف مي سازد.ديدن زمين زيبا  از فضا مي تواند تحسين هر بيننده اي  را به دنبال داشته باشد و به اين وسيله قدرت خداوند را درخلق جهان هستي به نمايش بگذارد.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: کره زمینجغرافیاپاورپویینتفلشpower pointswf
ادامه مطلب
[ ] [ 21:50 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ